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Problemas en las traducciones de mi tienda
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Aizaz Imtiaz Awan.
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November 11, 2025 at 6:53 pm #695485
seventingclParticipantEstoy utilizando loco translate para traducir textos como buscar productos, comprar ahora, lista de deseos y varios textos que aparecen en ingles pero no logro encontrarlo para traducir estos texto necesito su ayuda, quizás no funciona el plugins para traducir esos textos o estoy haciendo algo mal, pero no logro traducir los textos.
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You must be logged in to view attached files.November 12, 2025 at 1:05 pm #695616
Aizaz Imtiaz AwanKeymasterHello,
Please use the Loco Translate plugin on your site. After installing the plugin, please navigate to Loco >> Themes >> Woodmart >> Edit the translation which you are using for the site >> Click the Sync button >> Find the words and add the translation for them and save it.
Also, please navigate to Loco >> Plugins >> Woocommerce >> Edit the translation which you are using for the site >> Click the Sync button >> Find the words and add the translation for them and save it.
Also, please navigate to Loco >> Plugins >> Woodmart-Core >> Edit the translation which you are using for the site >> Click the Sync button >> Find the words and add the translation for them and save it.
https://wordpress.org/plugins/loco-translate/
Note:
1. Custom (recommended)
2. This is Loco’s protected folder under “wp-content/languages/loco/” which is safe from automatic updates and provides priority over the above locations.If this folder doesn’t exist, you may need to create it and ensure it has the correct permissions.
https://localise.biz/wordpress/plugin/manual/filesystem
If the issue still exists, then please send me the WP admin login details of your site so I can check and solve the issue for you.
For more information, please read the theme documentation here:
https://xtemos.com/docs-topic/translate-woodmart-theme-with-loco-translate/Best Regards,
November 14, 2025 at 2:06 am #695947
seventingclParticipantBuenas tardes, me funciono para algunas traducciones, hay algunas que aun no me deja traducir le enviare una captura de las cosas específicamente que no me deja traducir por ejemplo la barra de búsqueda no me permite traducirla a español. Le dejare mi acceso web. Lo otro importante es que cuando hago las traducciones sincronizo y actualizo las traducciones se pierden, no se como evitar que pase eso por que se me borran las traducciones.
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You must be logged in to view attached files.November 14, 2025 at 1:44 pm #696038
Aizaz Imtiaz AwanKeymasterHello,
For the registration text, navigate to WooCommerce > Settings > Account and Privacy and change the text in the Registration privacy policy section.
For the other area, You can change that text by using the Loco Translate plugin, here is our article on how to use it – https://xtemos.com/docs-topic/translate-woodmart-theme-with-loco-translate/
If the issue remains, share the WP login details so I can further check on your site and give you a possible solution.
Best Regards,
November 14, 2025 at 6:43 pm #696086
seventingclParticipantBuenos días, le daré acceso a mi panel por que no pude solucionar los siguientes problemas de traducción:
1) no me deja traducir el tema woodmart en loco traslate ( aveces si puedo, otras veces no me muestra nada para traducir).
2) El texto que sale en el filtro de buscar en el header dice “search for produtcs” y necesito que diga buscar productos, no se donde encontrar para cambiar ese texto y traducirlo.
3) **IMPORTANTE** Cada vez que logró traducir los textos se pierden las traducciones necesito corregirlo y que se mantengan las traducciones y no se pierdan.Favor necesito de su ayuda para seguir avanzando en el proyecto, saludos. (al privado le deje los acceso para ingresar a mi sitio web)
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You must be logged in to view attached files.November 15, 2025 at 5:25 pm #696215
Aizaz Imtiaz AwanKeymasterHello,
Your issue has been solved. I have translated the translation files. If you want to change any translation, please go to Loco >> Themes >> Edit the Spanish Translation >> Find the words and just save it.
Do not need to sync the theme translation files.
Best Regards.
November 16, 2025 at 11:46 pm #696282
seventingclParticipantBuenas tardes;
Me funciono para lo que necesitaba, pero tengo algunas consultas técnicas:
1) Vi que se agrego la función LOCOAI esa fue la solución para traducir todo ?
2) hay textos que están traducidos en loco translate correctamente pero, en el diseño visual sale en ingles aun. ( le dejo una captura de esto)
3) Me recomiendas traducir desde el tema Woodmart principal o del tema hijo de Wodmart?Le dejo el acceso a mi sitio web al privado.
Muchas gracias por su ayuda, quedo atento.
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You must be logged in to view attached files.November 17, 2025 at 1:59 pm #696390
Aizaz Imtiaz AwanKeymasterHello.
1. No, just delete that plugin. I have installed to translate automatically, but before that, I have uploaded the Spanish language file in the site through Loco. So no need for that plugin now.
2. Your issue has been solved. Now all the words are available for translation, please go to Loco >> Themes >> Edit the Spanish Translation >> Find the words, translate them and save it.
3. Always translate the parent theme, not the child theme.
Best Regards.
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